3 způsoby, jak si zachovat čerstvou mysl


Zatímco ještě na začátku 19. století byla drtivá většina práce založená na opakující se mechanické činnosti, na počátku 21. století se důraz čím dál víc klade na myšlení. Mnoho z nás je ve své práci nuceno improvizovat, musíme vymýšlet stále lepší a lepší způsoby, jak provést to či ono. Není divu, že mít čerstvou, odpočinutou mysl je pro naší práceschopnost to nejdůležitější.

Mysl je jako sval. Když jí budete namáhat za hranice jejích možností, unaví se a přestane fungovat.

Symbolem přepracované mysli je syndrom vyhoření. Tak dlouho napínáme své schopnosti až na samou hranici možností, až se náš mozek vzbouří a jednoduše odmítne fungovat. Existuje však několik jednoduchých triků, jak si i při vysokém pracovním nasazení udržet stále čerstvou schopnost myšlení.

Obklopte se lidmi, kteří Vás inspirují

Není nic horšího, než být v obklopení lidí, kteří z vás vysávají energii. Poslouchat neustálé stížnosti, nářky a sebelitování není jen otravné, především nám to bere mentální energii, tak důležitou pro správné fungování naší mysli.

negativními lidmi se člověk vypořádává těžko, ale jde to. Pokuste si místo utěšování svých negativně naladěných známých najít nové přátele, takové, kteří srší optimismem a vědí, že každá překážka je tak veliká, jak velkou si jí člověk udělá.

025-1

Odpoutejte se od věcí, které nemůžete ovlivnit

Kazí Vám den ošklivé počasí nebo autobus, který nepřijel na čas? Nebo Vám štve nadváha? Naučte se rozlišovat věci, na které vliv nemáte a věci, které ovlivnit můžete. U první kategorie se musíte postupně dopracovat ke stavu, že neovlivnitelné záležitosti půjdou mimo Vás.

A druhá kategorie? U té se zamyslete nad tím, jak byste svou situaci mohli změnit. Trápí Vás obezita? Změňte jídelníček a cvičte! Především se ale nevymlouvejte na nedostatek času a podobné záležitosti.

Podnikejte fyzickou aktivitu

V době, kdy skoro každý  z nás stráví celý pracovní den před obrazovkou počítače, je fyzická aktivita něčím vzácným. A ač si to možná neuvědomujeme, i obyčejná půlhodina cvičení denně udělá s Vaší myslí divy. Delší pohybová aktivita pročistí Vaše myšlenky a především odplaví nános negativních věcí, které Vás nahlodávají. Tak se seberte a běžte si zacvičit!


TOPlist