4 kroky ke svěžímu vstávání


Vykročit do nového dne tou pravou nohou není jen tak. Nestačí jen nařídit budík, vstát a po provedení základních úkonů se odebrat do práce. Abychom ráno byli opravdu schopni efektivně fungovat, chce to něco víc. Pro svěží mysl hned zrána zkuste tyto 4 triky!

Jezte více vlákniny

Zapomeňte na nálož cukru a tučné jídlo – největší službu pro start do nového dne Vám prokáže vláknina. Podporuje trávení a je navíc výborná i pro usínání; a čím kvalitnější spánek je, tím svěžejší druhý den jsme. Výzkum Kolumbijské univerzity navíc prokázal, že pozitivní dopady má i jen jediný den správného stravování!

Vyměňte žárovky

Možná Vám to zní jako nesmysl, ale na kvalitu Vašeho spánku a vstávání mohou mít vliv i obyčejné žárovky. Úsporné žárovky jsou sice šetrné k životnímu prostředí, Vašemu spánku ale prokazují medvědí službu. I ve chvíli, kdy jsou zhasnuté, vyzařují záření, které narušuje spánek. Do lampičky na nočním stolku použijte spíše klasické žárovky s nižším výkonem nebo LED diody.

Nedržte se 8 hodin spánku

Osm hodin kvalitního spánku je základem dne; to ovšem platí pro průměrného člověka. A průměrný není nikdo z nás. Někomu vyhovuje 7 hodin spánku, jiní se cítí odpočatě až po více jak 9 hodinách. Přizpůsobte svůj denní režim i spánek Vašim potřebám.

Změňte zvuk svého budíku

Také neradi vstáváte za vřeštivého zvonění budíku? Díky moderním technologiím můžeme budík udělat z takřka jakéhokoliv zvuku; pro příjemný start do nového dne se ve skutečnosti nejvíce hodí různé přírodní zvuky. Zpěv ptáků, šumění moře – vše je lepší, než nepříjemný zvuk alarmu, který Vás v šest ráno vytáhne z postele a udělá z počátku nového dne nepříjemné místo.


TOPlist