Jaké chyby neudělat na pracovním pohovoru


Pracovní pohovor nebo obchodní setkání jsou alfou a omegou našeho úspěchu a není dobré je brát na lehkou váhu. Co je základem? Dobrý dojem. Názor na Vaše chování se utváří z množství drobností a často určuje, zda pracovní schůzka skončí úspěchem, či nezdarem.

Chcete li pracovní pohovor úspěšně zakončit, je potřeba vědět, co je nejdůležitější pro vytvoření příjemné atmosféry. Snažte se vypadat před svým klientem sebevědomě, zodpovědně a dejte důraz na profesionální přistup, který Vás vede na té správné cestě k úspěchu. Přečtěte si, které chyby jsou momentálně nejrozšířenější v dnešním moderním světě a naučte se tyto chyby co nejvíce omezit.

Nedochvilnost

Chodit pozdě je ten nejhorší zlozvyk, který můžete udělat nejen ve světě podnikání, ale i v osobním životě. Máte domluvený termín a čas? Pečlivě se na schůzku připravte. Pokud se Vám myšlenky vytrácí z hlavy, pořiďte si pomocníka pro správu svých úkolů.

Představte si reakci svých přátel, když přijdete na domluvený sraz o hodinu později. A teď se vžijte do kůže zaměstnavatele nebo obchodního partnera. S takovým jednání můžete na veškerou spolupráci rovnou zapomenout a vzdát to.

Vždy buďte na sjednaném místě o 5 až 10 minut dříve. Stát se může cokoliv – ujede Vám hromadná doprava, zaskočí Vás dopravní kolony. Tím, že přijdete o něco dříve nic nepokazíte, naopak! Dokážete, že je na Vás opravdu spolehnutí.

Přežvykování

Pracovní pohovory bývají stresující, potíme se a určitě nechceme, aby jsme protějšek skolili svým nepříjemným dechem. Mentolová vůně je určitě příjemnější než mrtvý dech, ale neustálé a nechutné přežvykování určitě zhorší pohled na Vás. 

Po vyčištění zubů použijte ústní vodu, nebo použít jiné osvěžovací prostředky jako je Tic Tac či jiné mentolové pomocníky. Jako lidé máme určitě daleko od krávy, která tupě přežvykuje trs trávy. Je prokázáno, že při práci je žvýkáni prospěšné a pomáhá pro lepší koncentraci, ale to platí jen v případě, že jste sami ve vlastní kanceláři.

Mobilní telefon na stole

Ano, žijeme v moderní době, kde vlastní mobilní zařízení téměř každý z nás. To ale neznamená, že telefon musí vibrovat nebo svítit na pracovním stole a rušit rozjednanou schůzku. Je důležité si uvědomit, že Vás protějšek je možná na konci těžkého pracovního dne – a neustálé vyrušování v podobě Vašeho telefonu pro něj opravdu nemusí být příjemné. Určitě ani jeden z Vás nebude nadšený, pokud Vám z hlavy vypadne důležitá myšlenka právě díky zvonícímu telefonu.

Nevhodně položený telefon na stole

Nepokládejte své chytré zařízení na stůl během pracovní schůzky

 

Vyvarujte se zbytečným otázkám

Pracovní schůzky jsou určitě důležité, ale ne každý je má v oblibě. Zkuste použít profesionální přístup a mějte schůzku mírně naplánovanou a připravenou. Stručně a jednoduše proberte to, co je potřeba a nechte volnou minutku na patřičné dotazy. Zbytečné a zdlouhavé informace odradí klienta natolik, až Vás přestane částečně vnímat a nudou začne usínat.

Pokud si nedokážete zapamatovat nebo naplánovat průběh schůzky, kupte si diář nebo zápisník a sepište si osnovu s pomocí bodů. Stejně jako v životě „normálního smrtelníka“ potěší, když vejdeme do prázdné banky bez front nebo když nás při nákupu neotravují koupi dalších nepotřebných a nesmyslných produktů či služeb. Pokud není potřeba řešit více, zapomeňte na to,jednoduchost a stručnost je základ profesionality.

Michal Grygerek

Michal Grygerek

Úspěšný podnikatel / zakladatel portálu VášÚspěch.cz
Zkušený kodér na vlastní noze: Michal Grygerek.cz
"Neexistuje nic těžkého, pokud víte, co děláte.."
Michal Grygerek


TOPlist