Naučte se zvládat své úzkosti!


Uspěchaná doba, uspěchané životy. Termíny hoří, šéf na Vás tlačí, doma čeká kupa dalších povinností – není divu, že v moderní civilizaci jsou tím největším strašákem deprese, spojené se silnými úzkostmi.

Úzkostné stavy jsou odezvou na prastarý pocit silného nebezpečí. Bojuj, nebo uteč – ale nestůj na místě! Sevřené hrdlo, bušící srdce, hyperventilace; úzkosti patří nejlépe zvládnutelné psychické poruchy – jen je třeba se s nimi naučit náležitě pracovat. Klidná mysl je základem mentální odolnosti.

Naučte se psychické hygieně a s úzkostmi zatočíte jednou provždy! Jak na to?

Využijte odborné pomoci

Říkáte si, že psychiatra navštěvují jen blázni a že psychoterapie nejsou pro Vás? Statistiky Vám nedávají za pravdu – 60 až 70% úzkostných stavů lze zvládnout jen za pomocí psychoterapie, trvající okolo 6 týdnů. Během této doby Vás terapeut naučí, jak na negativní myšlenky, jak úzkostným stavům předcházet a jak je zvládat, pokud se už objeví.

U těžších úzkostných poruch se k psychoterapii přidává medikace. Ta během krátké doby nastavuje v nervové soustavě správné fungování neurotransmiterů, látek, zodpovědných za přenos nervových vzruchů. Za úzkostmi totiž často stojí vadné fungování přenosu nervových vzruchů a léky pomáhají obnovit jejich správnou funkčnost. Úspěšnost kombinovaného přístupu se u úzkosti pohybuje na hranici 90%.

Zvládněte úzkost svépomocí!

Úzkostné stavy podléhají Vašemu chování a jejich zvládání tak můžete výrazně napomoci Vy sami. Třeba tím, že se budete vyhýbat příliš stresujícím situacím. To ovšem neznamená, že se máte stranit problémům, které vyžadují neodkladné řešení! Je vědecky dokázáno, že odkládáním nepříjemných situací stres a úzkosti narůstají.

Základem správného fungování každého člověka je dostatečný odpočinek. Pracujete 12 hodin denně a libujete si v tom, jak vše bez problémů zvládáte? Dlouhodobé zahlcení prací je jednosměrnou jízdenkou na psychiatrii. Naučte se na chvíli vypnout, relaxovat – a prostě si užívat pocit nicnedělání.

013-1

Základem účinných technik pro zvládání úzkostí je pohyb a klidná mysl. Historky o tom, jak si Váš známý každé ráno pročistí hlavu půlhodinovým během nejsou výplodem jeho fantazie. Pohyb aktivuje vyplavování hormonů štěstí, které mají přímý dopad na míru našich úzkostných pocitů. Je jedno, zda je o plavání, běh nebo návštěvu posilovny – základem je pravidelnost.

Ještě lepší techniku proti nepříjemným úzkostem nabízí moudrost východních civilizací. Znáte ten paralyzující pocit, kdy po celém těle cítíte napětí a hlavou Vám běhají chaotické, katastrofické myšlenky? Meditace je prastarou osvědčenou metodou pro zklidnění mysli. Její podstatou je koncentrace na opakující se činnost (dýchání, opakování mantry) a snaha nechat volně plynout myšlenky. Stačí 20 minut meditace denně a již po několika dnech uvidíte, že Vaše úzkostné pocity mizí jako mávnutím kouzelného proutku!


TOPlist