Několik triků pro příjemnější ráno


Zná to každý z nás. Některá rána bývá opravdu těžké vstát z postele. Nechce se nám, cítíme se unaveně a rádi bychom se ještě několik hodin oddávali nerušenému spánku. Avšak budík je neúprosný. To, jakým způsobem a s jakou chutí ráno vstáváme, ovlivní celý náš den. Potýkáte se s nechutí ke vstávání delší dobu? Možná je na čase popřemýšlet o osvojení si několika návyků, které vám brzké ranní vstávání zpříjemní.

Oddalování probuzení? V žádném případě!

První, co nás ráno uvítá, je melodie našeho budíku. Vyberme si proto takovou, která je klidnější, relaxační – která nám zkrátka dá chuť vstát do nového dne, ať už nás v něm čeká cokoliv. Po probuzení ihned vstaňte. Vyhněte se zbytečnému polehávání – čím déle v posteli zůstanete, tím větší nechuť ke vstávání budete mít, navíc vstanete mnohem později. Chcete opravdu klidné ráno? Připravte si věci do práce večer. Pracovní pomůcky i oblečení. Zbavíte se tak zmatkování a starostí, co si vzít na sebe a zda máte vše potřebné s sebou.

Základem dne je snídaně, a základem dobrého dne je chutná snídaně. Rozhodně by se nemělo stát, že ráno po probuzení najdete prázdnou lednici. Máte nakoupené všechny suroviny? Dobrá snídaně je přeci příjemným bonusem, proč ráno vylézt z postele, nebo ne? Milovníci kávy navíc jistě ocení lahodnou vůni pražené kávy, která se po ránu rozprostře po jejich kuchyni.

Kvalitní spánek je základ

Ranní vstávání ovlivňuje také kvalita spánku. Není nic nepříjemnějšího, než když se nám nedaří usnout a ráno pak musíme brzy vstát. Tomu lze předcházet např. tím, že půjdeme spát o něco dříve. Každé tělo je jiné a každý z nás potřeba jinou dobu spánku, abychom se cítili opravdu odpočatě. Je důležité znát a dodržovat své limity.

Délku našeho ideálního spánku bychom neměli ani prodlužovat, ani zkracovat. Máte problémy s usínáním? Vyhněte se užívání návykových léků a raději vyzkoušejte některou z osvědčených metod. Jděte si večer zaběhat, vyražte na procházku. Před spaním vypijte hrnek teplého mléka s medem. Uvidíte, že váš spánek bude o poznání kvalitnější. Pokud se vám nedaří usnout a je vám těžko od žaludku, může být na vině večeře. Nejezte před spaním žádná tučná a těžce stravitelná jídla. Zvolte raději lehké zeleninové saláty, rýži nebo třeba kuřecí maso. Dopřejte si před zalehnutím relaxační sprchu – ta Vaše tělo zklidní a připraví ho na spánek a regeneraci. Stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel a váš spánek bude o několik řádů kvalitnější!

Michal Grygerek

Michal Grygerek

Úspěšný podnikatel / zakladatel portálu VášÚspěch.cz
Zkušený kodér na vlastní noze: Michal Grygerek.cz
"Neexistuje nic těžkého, pokud víte, co děláte.."
Michal Grygerek


TOPlist