Pomocníci pro správu vašich úkolů


Mít pořádek ve svých poznámkách je základním stavebním kamenem úspěšného pracovního dne. Jen tak budete mít jasný přehled o tom, co Vás čeká, čím byste měli začít a v jaké posloupnosti se po seznamu úkolů pohybovat.

Ne každý ale umí evidovat své poznámky tak, aby podobný přehled měl ihned po ruce. Podívejte se s námi na několik pomocníků, díky kterým budete mít ve svých poznámkách dokonalý pořádek – a které Vám navíc zjednoduší život.

Seznam úkolů

Nejdůležitější je pochopitelně seznam úkolů. Abyste měli přehled o tom, co dělat, budou se Vám hodit seznamy dokonce dva. Jeden seznam pro zapisování všech úkolů, které Vás během pracovní doby napadnou. Druhý seznam pak využijte pro úkoly, které jsou pro  Vás prioritou a vy se jim chcete věnovat ze všeho nejdříve. Prioritu jednotlivých úkolů označte podle jejich důležitosti.

Splněný úkol ze seznamu odškrtněte. Až bude seznam priorit prázdný, začněte s méně prioritními úkoly. Takto postupujte, dokud nebudou Vaše seznamy úkolů zcela prázdné.

Diář

Pokud organizujete různá školení, zúčastňujete se schůzek s klienty apod., je pro Vás používání diáře nutností. Vést si jej můžete jak v elektronické, tak papírové podobě. V současné době jsou čím dál populárnější diáře elektronické, které je možné snadno sdílet s kolegy.

Do diáře zaznamenávejte vše – od osobních schůzek až po plánované telefonáty, emaily, vyhotovené žádosti a podobně. Pokud máte na konkrétní dny stanovené hlavní úkoly, uveďte si je do diáře také, abyste věděli, jak který den své práci přizpůsobit. Diář samozřejmě nemusí obsahovat jen pracovní záležitosti; stejně tak dobře ho využijete pro plánování rodinných sešlostí, narozenin příbuzných nebo školních akcí Vašich dětí. Takový diář pak můžete sdílet například se svým partnerem.

Nákupní seznam

Spousta z nás si neuvědomuje, jakou mají nákupní seznamy moc a jak výrazně nám může ušetřit náš čas. Nákupní seznamy si vede řada osob, ne každý je však umí využívat naplno. Elektronický nákupní seznam Vám umožní rozdělit si jednotlivé položky do kategorií. Snáze se tak budete v seznamu orientovat a vyhnete se tak tomu, že byste v obchodě na něco zapomněli.

Nákupní seznamy lze samozřejmě sdílet s dalšími lidmi v domácnosti, stejně tak můžete nastavovat jednotlivým druhům zboží různé stupně důležitosti, označovat je vlastními tagy a následně si odškrtávat zakoupené položky. Naučte se využívat nákupní seznam efektivně a ušetříte si spoustu času a zbytečných opakovaných návštěv obchodů.

Michal Grygerek

Michal Grygerek

Úspěšný podnikatel / zakladatel portálu VášÚspěch.cz
Zkušený kodér na vlastní noze: Michal Grygerek.cz
"Neexistuje nic těžkého, pokud víte, co děláte.."
Michal Grygerek


TOPlist