S všímavostí k úspěchu!


Existují návyky, které mají pozitivní vliv na vše, co děláte. Třeba běhání; při běhání si skvěle pročistíte hlavu a budete kreativnější, běháním získáte více energie a budete odolnější proti nemocím. Benefity na každém kroku. Ne každý má ovšem běžecké aspirace.

Naštěstí existuje návyk, který má pozitivní dopad ve všech rovinách života a nevyžaduje takřka žádnou energii. Je jím všímavost.

Všímavost si mnoho lidí plete s meditací – a ano, určité podobnosti zde jsou. Pro účinné procítění všímavosti je dobré tiché prostředí, hluboké dýchání a soustředění se na vlastní dech. Všímavost lze ale – na rozdíl od meditace – aplikovat i v běžných denních situacích, které jsou od poklidné relaxace na hony vzdálené.

Ignorujte chaos ve své hlavě

O plynulém toku myšlenek, který je v hlavě každého z nás, Vám asi vyprávět nemusíme. Právě tento proud myšlení je základem všech našich nápadů, je zodpovědný za naše konání, určuje směr našeho života. Někdy je ale zkrátka potřebné tento tok utlumit – a rozhlédnout se okolo sebe s vnitřním klidem.

035-1

Všímavost nám umožní rozebrat své myšlenky – a především emoce – z vnějšího pohledu. S nadhledem. Díky tomu si zcela jasně uvědomíme, za jak velikou část našeho konání vlastně můžou vřící emoce, jak moc se necháváme unášet a ovlivňovat našimi pocity.

Vědomé všímavosti se lze lehce naučit – stačí jen trocha chuti a snahy. Jednoduše se zaměřte na věci okolo sebe a nenechte volný tok myšlenek ve své hlavě, aby Vám vizuální kontakt s danou věcí přerušil. Stejně tak můžete z odstupu „nahlížet“ na své konání i na ony myšlenky, které Vámi neposedně létají sem a tam.

Benefity všímavosti

Stačí několik málo dní a všimnete si výrazných změn, které všímavost doprovází.

  1. Budete více odolní proti stresu.
  2. Zlepší se Vaše emoční inteligence a Vaše vztahy budou plnohodnotnější.
  3. Zvýší se Vaše schopnost rozhodování se.

Proč tomu tak je? Při plné pozornosti náš mozek totiž funguje  efektivněji – a všechny naše úspěchy i neúspěchy záleží na momentálním „rozpoložení“ našeho mozku.

Stačí 20 minut denně – a čas, který vědomé všímavosti věnujete, se Vám bohatě vrátí!


TOPlist